Психикалык активдүүлүктү кантип жогорулатуу керек?

Психикалык активдүүлүк түшүнүгү ар кандай кырдаалдарда, анын ичинде убакыттын чектелүү шарттарында маалыматтарды жаттоо, талдоо, структурасын жана маалыматты колдонуу жөндөмүн камтыйт. Жөнөкөй сөз менен айтканда, акыл-эс активдүүлүгү жогору адам жакшыраак жана көбүрөөк эстейт, аналогияларды тезирээк тартат, көлөмдүү тексттердеги негизги ойлорду баса белгилейт жана колдо болгон бардык билимдерди тез колдоно алат, ошондой эле мурунку тажрыйбанын же берилген маалыматтардын негизинде жыйынтык чыгара алат. атаандаштык артыкчылыктары жана мансап жана жашоо.

Эмне үчүн психикалык активдүүлүк төмөндөйт?

Психикалык ишмердүүлүктүн тубаса маалыматтары адамдын өнүгүшүнө бир аз таасир этиши мүмкүн, бирок окуу процесси анализдөө жана синтездөө жөндөмүн бир топ жогорулатат, ошондой эле эс тутумун өнүктүрөт. Бала кезинде адамдар абдан тез үйрөнүшөт, чоң көлөмдөгү маалыматты, өзүнүн жана башкалардын тажрыйбасын өздөштүрүшөт, туугандарынан жана чоочундардан маалыматтарды алышат, эксперимент жана байкоо жүргүзүшөт. Мектепке киргенге чейин бала көп маалыматка ээ жана андан аркы билим берүү аналитикалык жөндөмдүүлүктөрүн өнүктүрүүгө жана параллелдүү эс тутумун тарбиялоого багытталган. Активдүү окуу университетте уланат, андан кийин биринчи айларда жумушта, андан кийин тыныгуу болот – негизги көндүмдөр өздөштүрүлөт жана өздөштүрүлөт, кадимки жашоо образын камсыз кылган иш-аракеттердин көбү автоматтык түрдө аткарылат, билим жана көндүмдөр жигердүү колдонулбаса, эс-тутумдан акырындап өчө баштайт.

Психикалык активдүүлүктүн төмөндөй башташынын экинчи себеби жашоо образында:

  • тамеки тартуу, алкоголдук ичимдиктер;
  • уйкунун жоктугу жана уйку режиминин жоктугу;
  • физикалык активдүүлүктүн жетишсиздиги;
  • жандуу байланыштын үлүшүнүн азайышы;
  • туура эмес түзүлгөн диета;
  • стресстик чөйрө

Бул факторлордун бардыгы когнитивдик жөндөмдүүлүктөрдүн төмөндөшүнө жана нейрон байланыштарынын акырындык менен бузулушуна алып келет. Анын үстүнө кээ бир жаман адаттар мээнин органикалык бузулушуна алып келет, бул өз кезегинде психикалык активдүүлүктү бир топ төмөндөтөт.

Сактоо жана көбөйтүү

Окуудагы узак тыныгуу жана терс факторлордун чоң тизмеси менен да орто мектеп жана университеттин деңгээлинде психикалык активдүүлүктүн көрсөткүчтөрүн калыбына келтирүүгө толук мүмкүн - өзүңүздүн үстүндө иштөөнү улантуу үчүн баштоого мотивация жана өзүн өзү тартипке салуу жетиштүү. . Ал эми психикалык ишмердүүлүктү жакшыртууга жардам бере турган биринчи нерсе - бул изилдөө. Эмнени так окуу маанилүү эмес: сиз чет тилин үйрөнө аласыз же сүрөт тартуунун тарыхын түшүнө аласыз, скульптураны же сайма сайганды үйрөнө аласыз, спорт менен машыгып, психологиялык даярдыктын татаал жактарын түшүнө аласыз, жаңы кесипти үйрөнө аласыз же кошумча билим ала аласыз.

Маанилүү көнүгүүлөр үзгүлтүксүз көнүгүүлөрдү жасоо, попробовать азайтуу таасирин зыяндуу факторлордун жана забывать жөнүндө эс алуу. Башында өзүңдүн үстүндө иштөө кыйын жана түйшүктүү болот, анткени мээ эң аз күч жумшаганга көнүп калган.

Туруктуу өзүн-өзү өнүктүрүү, эмгек жана эс алуу режиминин жана органикалык деңгээлде мээнин иштешин жакшыртуучу дарылардын айкалышы жаңы көндүмдөрдү өздөштүрүү үчүн жогорулатылган мотивацияны камсыз кылуучу иш-аракеттин жаңы тармагында тез эле байкаларлык натыйжаларга жетишүүгө мүмкүндүк берет. Натыйжада психикалык активдүүлүктүн деңгээли тынымсыз өсүүдө, бул көрсөткүчтү гана жакшыртпастан, жаш куракка байланыштуу дегенеративдик өзгөрүүлөрдөн да коргойт.

Каршы көрсөткүчтөрү жана терс таасирлери бар, адиске кайрылуу зарыл.